| GODZ. | CZYNNOŚCI |
| 7.30 – 8.00 | Schodzenie się dzieci do przedszkola. Czas do realizacji pomysłów dzieci. Ćwiczenia ogólnorozwojowe (np. rozwijające percepcję wzrokową i słuchową, grafomotoryczną). Zabawy integrujące grupę. Rozmowy kierunkowe na tematy zgodne z zainteresowaniami dzieci. Zabawy dowolne: oglądanie książeczki. Zabawy dowolne podejmowane przez dzieci przy niewielkim udziale nauczyciela |
| 8:00 – 8:30 | Ćwiczenia poranne |
| 8.30-9.00 | Czynności samoobsługowe i higieniczne Przygotowanie do śniadania |
| Śniadanie | |
| Przygotowanie do zajęć dydaktycznych | |
| 9.00 – 10.00 | Zajęcia wychowawcze-dydaktyczno, programowe, obowiązkowe organizowane przez nauczyciela wyzwalające aktywność dzieci w różnych sferach rozwoju. malujemy, lepimy, rysujemy, konstruujemy, śpiewamy, tańczymy, poznajemy litery, liczymy, ćwiczymy, opowiadamy, rozmawiamy, słuchamy, Realizacja podstawy programowej wychowania przedszkolnego. Realizacja programów innowacyjnych opracowanych przez nauczycieli. |
| Przygotowanie do II śniadania II śniadanie | |
| Zabawa ruchowa Pobyt na świeżym powietrzu – gry i zabawy ruchowe, zabawy integracyjne, logopedia, obserwacje przyrodnicze, prace gospodarcze, porządkowe i ogrodowe itd... | |
| Czynności samoobsługowe i higieniczne | |
| Słuchanie opowiadań nauczyciela na podstawie literatury dziecięcej (ewentualnie czytanie fragmentów). | |
| 12.00 – 12.30 | Przygotowanie do obiadu I danie |
| Poobiedni relaks, zabawy podejmowane z inicjatywy dzieci, zabawy w kącikach zainteresowań. Praca wyrównawcza. | |
| Pobyt na świeżym powietrzu, zabawy w terenie, spacery, gry i zabawy organizowane oraz inspirowane przez dzieci. | |
| Czynności samoobsługowe i higieniczne | |
| 14.00 - 14.20 | Przygotowanie do obiadu II danie |
| 14.20-17.00 | Ćwiczenia indywidualne z dziećmi, dostosowane do ich możliwości. Słuchanie opowiadań nauczyciela na podstawie literatury dziecięcej (ewentualnie czytanie fragmentów). pobyt dzieci na świeżym powietrzu. Zabawy dowolne g/w zainteresowań dzieci, (zabawy w kącikach zainteresowań, gry i zabawy stolikowe,) Rozchodzenie się dzieci do domu. |
| GODZ. | CZYNNOŚCI |
| 7.30 – 8.00 | Schodzenie się dzieci do przedszkola. Czas do realizacji pomysłów dzieci. Ćwiczenia ogólnorozwojowe (np. rozwijające percepcję wzrokową i słuchową, grafomotoryczną). Zabawy integrujące grupę. Rozmowy kierunkowe na tematy zgodne z zainteresowaniami dzieci. Zabawy dowolne: oglądanie książeczki. Zabawy dowolne podejmowane przez dzieci przy niewielkim udziale nauczyciela |
| 8.00 – 8.30 | Zabawa ruchowa |
| 8.30-9.00 | Czynności samoobsługowe i higieniczne Przygotowanie do śniadania |
| Śniadanie | |
| Przygotowanie do zajęć dydaktycznych | |
| 9.00 – 9.45 | Zajęcia wychowawcze-dydaktyczno, programowe, obowiązkowe organizowane przez nauczyciela wyzwalające aktywność dzieci w różnych sferach rozwoju. malujemy, lepimy, rysujemy, konstruujemy, śpiewamy, tańczymy, poznajemy litery, liczymy, ćwiczymy, opowiadamy, rozmawiamy, słuchamy, Realizacja podstawy programowej wychowania przedszkolnego. Realizacja programów innowacyjnych opracowanych przez nauczycieli. |
| Przygotowanie do II śniadania II śniadanie | |
| Zabawa ruchowa Pobyt na świeżym powietrzu – gry i zabawy ruchowe, zabawy integracyjne, logopedia, obserwacje przyrodnicze, prace gospodarcze, porządkowe i ogrodowe itd... | |
| Czynności samoobsługowe i higieniczne | |
| Słuchanie opowiadań nauczyciela na podstawie literatury dziecięcej (ewentualnie czytanie fragmentów). | |
| 11.10 – 11.45 | Przygotowanie do obiadu I danie |
| 11.45-13.20 | Poobiedni relaks, zabawy podejmowane z inicjatywy dzieci, zabawy w kącikach zainteresowań. Praca wyrównawcza, (leżakowanie w grupie dzieci młodszych) |
| Pobyt na świeżym powietrzu, zabawy w terenie, spacery, gry i zabawy organizowane oraz inspirowane przez dzieci. | |
| Czynności samoobsługowe i higieniczne | |
| 14.00 - 14.20 | Przygotowanie do obiadu II danie |
| 14.20-17.00 | Ćwiczenia indywidualne z dziećmi, dostosowane do ich możliwości. Słuchanie opowiadań nauczyciela na podstawie literatury dziecięcej (ewentualnie czytanie fragmentów). pobyt dzieci na świeżym powietrzu. |
| Zabawy dowolne g/w zainteresowań dzieci, (zabawy w kącikach zainteresowań, gry i zabawy stolikowe,) Rozchodzenie się dzieci do domu. |
* Zajęcia dodatkowe są realizowane podczas codziennego planu dnia. Szczegółowy plan zajęć dodatkowych dostępny w zakładce kalendarium
