Oferta żłobka
Żłobek jest pierwszym miejscem, do którego rodzice zapisują swoje pociechy po zakończeniu urlopu rodzicielskiego/wychowawczego. Do żłobka Smyk zapraszamy dzieci w wieku od 1 do 3 lat. Warto podkreślić, że nasz żłobek to miejsce, gdzie wspieranie harmonijnego, wielopłaszczyznowego rozwoju najmłodszych jest priorytetem. Oprócz fachowej opieki oferujemy dzieciom w ramach czesnego szereg aktywności m.in.:
Zajęcia plastyczne i techniczne
sensoplnstyka
Eksperymenty
Wyjścia na spacery i obserwowanie przyrody
Zajęcia wspierające integrację sensoryczną
zajęcia
ruchowe
Zajęcia
muzyczne
zabawy z
językiem angielskim
Capoeira
Rytmika
Zajęcia kulinarne
Wspieranie rozwoju małej i dużej motoryki
Zajęcia
logopedyczne
Zajęcia taneczne z elementami zumby
Wyjścia do sali zabaw Symkolandia
Maluchy są ciekawe otaczającej ich rzeczywistości a naszym zadaniem jest wspieranie ich w eksploracji świata, dobór treści adekwatnych do poziomu
rozwoju dziecka, jego możliwości percepcyjnych, wyobrażeń i rozumowania. Dzięki wszechstronnej aktywności dzieciom jest znacznie łatwiej odnaleźć się później w przedszkolu. Uczęszczanie dzieci do żłobka sprzyja także rozwojowi nawyków i zachowań prowadzących do samodzielności. Co więcej, dzieci poprzez codzienny kontakt z rówieśnikami, już od maleńkości uczą się współdziałania w grupie, tworzą relacje i doskonalą umiejętności społeczne.
Plan dnia
GODZ. | CZYNNOŚCI |
6.00 – 8.00 | Schodzenie się dzieci do przedszkola. Czas do realizacji pomysłów dzieci. Ćwiczenia ogólnorozwojowe (np. rozwijające percepcję wzrokową i słuchową, grafomotoryczną). |
Zabawy integrujące grupę. Rozmowy kierunkowe na tematy zgodne z zainteresowaniami dzieci. Zabawy dowolne: oglądanie książeczki. Zabawy dowolne podejmowane przez dzieci przy niewielkim udziale nauczyciela | |
Zabawa ruchowa | |
8.30-9.00 | Czynności samoobsługowe i higieniczne Przygotowanie do śniadania |
Śniadanie | |
Przygotowanie do zajęć/ wyjścia na spacer | |
9.00 – 11.10 | Zajęcia wyzwalające aktywność dzieci w różnych sferach rozwoju. malujemy, lepimy, rysujemy, konstruujemy, śpiewamy, tańczymy, ćwiczymy, opowiadamy, rozmawiamy, słuchamy. |
Pobyt na świeżym powietrzu – gry i zabawy ruchowe, zabawy integracyjne, obserwacje przyrodnicze | |
Czynności samoobsługowe i higieniczne | |
Przygotowanie do II śniadania II śniadanie | |
11.10 – 11.45 | Przygotowanie do obiadu I danie |
11.45-14.00 | Poobiednia drzemka |
Czynności samoobsługowe i higieniczne | |
14.00 - 14.20 | Przygotowanie do posiłku Zupa |
14.20-16.30 | Ćwiczenia indywidualne z dziećmi, dostosowane do ich możliwości. Słuchanie opowiadań nauczyciela na podstawie literatury dziecięcej (ewentualnie czytanie fragmentów). Pobyt dzieci na świeżym powietrzu. |
Zabawy dowolne g/w zainteresowań dzieci, (zabawy w kącikach zainteresowań, gry i zabawy stolikowe,) Rozchodzenie się dzieci do domu. |